Mořské plody jen vařené!

Při konzumaci syrových ústřic se Američan nakazil „masožravou“ bakteriální infekcí

U muže v Indianě se po konzumaci syrových ústřic vyvinula život ohrožující infekce bakteriemi „pojídajícími maso“. Padesátiletý Patrick Baker, který žije v Andersonu v Indianě, koupil ústřice z obchodu a jedl je syrové, uvádí The Herald Bulletin. O několik dní později se u něj začaly projevovat příznaky podobné chřipce a na nohou se mu objevily purpurové puchýře a nohy ho začaly nesnesitelně bolet, informoval deník The Herald Bulletin. Baker byl převezen do nemocnice, kde mu diagnostikovali nekrotizující fasciitidu, závažnou bakteriální infekci, která ničí kůži a svalovou tkáň. K léčbě infekce a odstranění mrtvé tkáně potřeboval operaci obou nohou, informoval list The Herald Bulletin.

Foto: Edwin Remsberg/VW PICS/UIG via Getty Image

Jeho infekce byla způsobena Vibrio vulnificus, bakterií, která žije v pobřežních vodách a je obzvláště hojná od května do října, kdy je voda teplejší, uvedla již dříve Live Science. Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) se lidé mohou nakazit bakteriemi Vibrio konzumací syrových nebo nedovařených měkkýšů, mezi něž patří ústřice. Lidé se mohou také nakazit, pokud mají na kůži otevřené rány, které jsou vystaveny brakické nebo slané vodě, nebo pokud mají rány, které jsou vystaveny nedostatečně vařeným mořským plodům, jeho šťávám nebo kapkám, říká CDC. Podle CDC způsobují bakterie Vibrio ve Spojených státech každoročně asi 80 000 nemocí a 100 úmrtí. Většina lidí, kteří nakazili Vibrio ze surových ústřic, má pouze průjem a zvracení, a ti s mírnějšími případy se obvykle uzdraví asi za tři dny. Ale u některých lidí může dojít k vážnějšímu onemocnění, které má za následek infekce krevního oběhu a závažné puchýřovité kožní léze. Mnoho lidí, u nichž se objeví infekce rány V. vulnificus, vyžaduje intenzivní péči nebo amputaci končetin a asi 20% zemře, podle CDC.

Lidé mají větší pravděpodobnost vzniku infekce, pokud mají oslabený imunitní systém, zejména z důvodu chronického onemocnění jater, uvedla CDC. Podle The Herald Bulletin strávil Baker tři týdny na podpoře života. Nyní dostává rehabilitační terapii v nemocnici a jeho lékaři doufají, že nebude potřebovat amputaci končetin, uvedl The Herald Bulletin. Aby se zabránilo infekci V. vulnificus, CDC doporučuje, aby lidé nejedli syrové nebo nedovařené měkkýše a aby se vyhnuli kontaktu se slanou nebo brakickou vodou, pokud mají otevřené rány.


Původní text článku v angličtině

0 Shares

Add a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

20 − twelve =

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít